Ostoskori

Asiakastuki: asiakastuki@gustus.fi

🚚 Ilmainen toimitus alkaen 50€

Myyntiehdot

Gustus-verkkokaupan (jäljempänä “verkkokauppa”) omistaja on Gustus Trade OÜ (rekisteritunnus 14748854), joka sijaitsee osoitteessa Narva maantee 148, Tallinna, Viro.

Myyntisopimuksen voimassaolo, kaupalliset tiedot ja hintatiedot

Myyntiehdot koskevat tavaroiden ostamista verkkokaupasta. Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on ilmoitettu tuotteiden yhteydessä. Hintaan lisätään toimitusmaksu. Kaikki verkkokaupassa myytävien tavaroiden hinnat ovat euromääräisiä. Toimitusmaksu riippuu ostajan sijainnista ja toimitustavasta. Toimitusmaksu näytetään ostajalle tilauksen yhteydessä. Tavaroita koskevat tiedot annetaan verkkokaupassa suoraan tavaroiden mukana.

Tilauksen tekeminen

Tilausta varten sinun on lisättävä haluamasi tuotteet ostoskoriin. Tilauksen tekemistä varten sinun on täytettävä vaaditut kentät ja valittava sopiva toimitustapa. Tämän jälkeen näytöllä näkyy maksun määrä, joka voidaan maksaa turvallisesti seuraavilla maksutavoilla:

  • Viron pankkimaksut: Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop Pank, Citadele.

HUOM: Kun maksat pankkisiirrolla, muista klikata “Takaisin kauppiaalle” -painiketta pankkisivulla. Maksut käsittelee Maksekeskus AS. Maksaminen tapahtuu verkkokaupan ulkopuolella suojatussa ympäristössä – pankkilinkillä maksettaessa kyseisen pankin suojatussa ympäristössä ja luottokortilla maksettaessa Maksekeskus AS:n suojatussa ympäristössä. Myyjällä ei ole pääsyä asiakkaan pankki- ja luottokorttitietoihin. Sopimus astuu voimaan siitä päivästä alkaen, kun maksettava summa on saapunut Verkkokaupan käyttötilille. Verkkokaupan omistaja on henkilötietojen rekisterinpitäjä ja siirtää maksujen suorittamiseksi tarvittavat henkilötiedot valtuutetulle käsittelijälle Maksekeskus AS:lle. Mikäli tilattuja tavaroita ei voida toimittaa tavaran vanhentumisen tai muun syyn vuoksi, ostajalle ilmoitetaan tästä mahdollisimman pian ja maksetut rahat (mukaan lukien tavaran toimituskulut) palautetaan viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa ilmoituksen lähettämisestä.

Toimitus osoitteeseen

Tavarat toimitetaan Viroon. Itella Smartpostin pakettiautomaatit. Kauba saatmiskulud kannab ostja ning vastav hinnainfo on kuvatud saatmisviisi juures. Toimituskustannukset ilmoitetaan toimitushinnassa, ja toimitushinta ilmoitetaan hinnastossa. Toimituskustannukset Viron kotimaan lähetykset toimitetaan yleensä ostajan ilmoittamaan määränpäähän 5 työpäivän kuluessa kauppasopimuksen voimaantulosta. Viron ulkopuolelle toimitus tapahtuu 30 kalenteripäivän kuluessa. Poikkeustapauksissa tavarat voidaan toimittaa 45 kalenteripäivän kuluessa.

Peruuttamisoikeus

Tilauksen vastaanottamisen jälkeen ostajalla on oikeus peruuttaa sähköinen sopimus 14 päivän kuluessa. Peruuttamisoikeutta ei sovelleta, jos ostaja on oikeushenkilö. Jotta peruuttamisoikeutta voidaan käyttää 14 päivän kuluessa, tilattuja tavaroita ei saa käyttää muulla tavoin kuin tavaran luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan selvittämiseksi, samalla tavoin kuin tavaroita saa testata fyysisessä myymälässä. Jos tavaroita on käytetty muuhun tarkoitukseen kuin tavaran luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan selvittämiseen tai jos tavaroissa on käytön tai kulumisen merkkejä, verkkokaupalla on oikeus alentaa palautettavaa summaa tavaran arvon alenemisen mukaisesti. Tavaroiden palauttamiseksi on lähetettävä peruutuslomake, jonka lomake löytyy täältä: tässä linkki peruutuslomakkeeseen, ja se on lähetettävä sähköpostiosoitteeseen klienditugi@gustus.ee viimeistään 14 päivän kuluessa tavaroiden vastaanottamisesta. Ostajan on palautettava tavarat 14 päivän kuluessa ilmoituksen jättämisestä tai esitettävä todiste siitä, että hän on luovuttanut tavarat rahdinkuljettajalle edellä mainitun ajan kuluessa. Verkkokauppa palauttaa palautettavan tavaran saatuaan ostajalle välittömästi, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamispyynnön vastaanottamisesta, kaikki ostajalta sopimuksen perusteella saadut maksut. Verkkokauppa voi kieltäytyä maksamasta palautuksia, kunnes se on vastaanottanut sopimuksen kohteena olevien tavaroiden palautuksen tai kunnes ostaja on todistanut palauttaneensa tavarat, riippuen siitä, kumpi ajankohta on aikaisempi. Jos ostaja on nimenomaisesti valinnut muun toimitustavan kuin verkkokaupan tarjoaman halvimman toimitustavan, verkkokauppa ei ole velvollinen korvaamaan kuluttajalle kustannuksia, jotka ylittävät tavanomaisen toimitustavan kustannukset. Verkkokaupalla on oikeus peruuttaa kauppa ja vaatia ostajalta tavaran palauttamista, jos tavaran hinta verkkokaupassa on virheestä johtuen merkitty huomattavasti alle tavaran markkinahinnan.

Oikeus tehdä valitus

Verkkokauppa vastaa ostajalle myydyn tavaran virheestä tai puutteesta, joka on ollut olemassa jo toimitushetkellä ja joka ilmenee enintään kahden vuoden kuluessa tavaran toimittamisesta ostajalle. Tämän jälkeen yhden vuoden ajan siitä, kun tavara on toimitettu ostajalle, vian oletetaan olleen olemassa toimitushetkellä. Verkkokaupan vastuulla on kumota tämä olettamus.

Jos virhe ilmenee, ostajalla on oikeus ottaa yhteyttä verkkokauppaan viimeistään kahden kuukauden kuluessa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen klienditugi@gustus.ee tai soittamalla numeroon +372 5550 1142. Verkkokauppa ei vastaa virheistä, jotka ilmenevät sen jälkeen, kun tavarat on toimitettu ostajalle. Jos verkkokaupasta ostetuissa tavaroissa on virheitä, joista verkkokauppa on vastuussa, verkkokauppa korjaa tai vaihtaa vialliset tavarat. Jos tavaroita ei voida korjata tai korvata, Verkkokauppa palauttaa ostajalle kaikki kauppasopimukseen sisältyneet maksut. Verkkokaupan on vastattava kuluttajan esittämään reklamaatioon kirjallisesti tai kirjallisesti toistettavassa muodossa 15 päivän kuluessa.

Suoramarkkinointi ja henkilötietojen käsittely

Verkkokauppa käyttää ostajan antamia henkilötietoja ainoastaan tilauksen käsittelyyn ja tavaroiden lähettämiseen ostajalle. Verkkokauppa välittää henkilötietoja kuljetuspalveluja tarjoaville yrityksille tavaroiden toimittamiseksi. Verkkokauppa lähettää uutiskirjeitä ja tarjouksia ostajan sähköpostiosoitteeseen vain, jos ostaja on ilmoittanut haluavansa vastaanottaa niitä syöttämällä sähköpostiosoitteensa verkkosivustolla ja ilmoittanut haluavansa vastaanottaa suoramainontailmoituksia. Ostaja voi milloin tahansa kieltäytyä vastaanottamasta tarjouksia ja uutiskirjeitä sähköpostitse ilmoittamalla siitä meille sähköpostitse tai noudattamalla tarjoukset sisältävässä sähköpostiviestissä annettuja ohjeita.

Riitojen ratkaiseminen

Jos ostajalla on verkkokauppaa koskevia valituksia, ne on lähetettävä sähköpostitse osoitteeseen klienditugi@gustus.ee tai puhelimitse numeroon +372 5550 1142. Jos ostaja ja verkkokauppa eivät pysty ratkaisemaan riitaa sopimuksella, ostaja voi kääntyä kuluttajariitalautakunnan puoleen. Voit tutustua menettelyn ehtoihin ja tehdä hakemuksen täällä. Kuluttajariitalautakunta on toimivaltainen ratkaisemaan ostajan ja verkkokaupan välisestä sopimuksesta johtuvat riidat. Ostajan valituksen tutkiminen lautakunnassa on maksutonta. Ostaja voi saattaa asian Euroopan unionin kuluttajariitojen ratkaisufoorumin käsiteltäväksi.

© Gustus Trade OÜ

Tietosuojakäytäntö